torsdag 26 juni 2014

Vansbro triathlondags

Sista dagen före tävling och allt är packat. Prognosen lovar kallt i både luften och vattnet. Skönt med stadiga väderförhållande i tävlingen, det verkar nämligen även bli en blöt tillställning både före och efter simningen lägg därpå till lite kyla så blir det bingo:-)  Här finns det visst regler för hur kallt det får vara i vattnet tillsammans med lufttemperaturen definierade av Triathlonförbundet som bestämmer när simmomentet ställs in p.g.a. kyla. För min personliga del vill jag dock helst härda ut och göra ett försök i kylan för att få prova på sträckan inför den fulla Ironman-tävlingen och med kylan som ursäkt går det bra att försvara mindre fokus på resultat.

Ja just det resultatet... Träningen har ju liksom avstannat på sista månaderna och nu är det dags att ta straffet. Simning för två dagars sedan indikerade dock att det verkar ok med åtminstone den delen av tävlingen, rdäremot var jag bra trött efter 4,5 mils cykling igår vilket kan vara lite oroande. Visserligen låg  snitthastigheten strax under 35 km/h vilket jag kan minska ned en aning Nåja, säkert ingenting som inte tävlingsnerverna kan reparera får jag hoppas.

För övrigt blir även denna dag en dag i resandets tecken. Första stoppet Stockholm och därefter hem och vidare till Vansbro. Börjar känna mig som en Speedwayförare i mitt pendlande mellan orter. De sista två veckorna har bjudit på följande resa genom vårt avlånga land. Jönköping-Borås-Stockholm-Karlstad-Visby-Oslo-Stockholm-Vansbro. Sådant resande främjar inte träning precis men på varje anhalt har någon form av träningskläder varit packade och jag har även haft hyfsad disciplin med att använda dem. Den disciplinen är visserligen något som visar sig imorgon då tomt pratar inte tjänar något till.

Färdigskrivet för idag och imorgon blir det upp till bevis http://www.vansbrotriathlon.com/
Pärlan i väntan på tjänstgöring...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar