tisdag 27 maj 2014

4 dagar till Stockholm Marathon...

Då är det som vanligt inför marathon; Förkylning, lunginflammation, ont i knän, fötter och andra allmänna tävlingssympton som tenderar att dyka upp inför tävling. Men visst ska det bli skönt att få springa två varv runt Stockholm och de här svåra symptomen brukar vanligtvis hålla i sig fram till att startskottet ljuder och helt plötsligt är man frisk som en nötkärna igen.

Målet för årets Stockholm mara är att slå mitt tidigare personbästa på 3:17 som togs förra året 2013 i Poznan Marathon, Polen. Poznans bana var visserligen aningen lättare än Stockholms men å andra sidan borde jag vara bättre tränad i år. I vilket fall är mitt träningsupplägg fram till för en månad sedan betydligt bättre, jag väljer att inte prata om månaden före marathon som varit allt annat än bra både vad det gäller kost, sömn och träning.

Nåväl, i veckan är jag i Stockholm och ikväll kommer jag att springa en lite rekogniseringstur runt Östermalm för att bygga upp lite känsla och bli av med lite marathonlöparsjuka.

Fotot nedan är taget efter målgången i Poznan Marathon och får vara min pepp. För visst är det skönt att prestera lite bättre än vad man gjort tidigare.

Foto efter målgång i Poznan.
Att springa med Sverigetröja var kul eftersom många hjälpte till
och hejade fram "Go Sweden Go!"


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar