fredag 11 december 2015

Slow you are, train you must....

En månad på resande fot, arbete, middagar, julbord ger en medioker träningsdos vilket inte främjar till att göra ett träningsfreak glad. Tur då att kollegan och cykelkompisen Claes sticker en sista dolk i sidan och mailar bilden nedan.

Högaktuellt i dessa Starwars-tider! Jag kan riktigt höra Yodas röst när han ser min miserabla form och gör ett utlåtande.


Dags att återigen börja en resa för att få ordning på träningsmängden och framförallt disciplinen. Vila skapar varken Ironmans eller Jedikrigare. Tävlingskalendern gapar fortfarande oroande tom utan direkta mål för 2016 vilket heller inte driver på för de extra passen. Inget att oroa sig för, min kalender har en tendens att fyllas fortare än kvickt och så bör det väl även bli kommande år.

Nåväl; livet är inte bara träning. Förra helgen fylldes av nostalgi då Motörhead besökte Stockholm och jag var där tillsammans med mina bröder för att se en sliten Lemmy riva av klassiker på löpande band. Snacka om Ironman! Kul hade vi i alla fall :-)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar