onsdag 31 december 2014

Gott Nytt År! Tillsammans med ett nyårslöfte

Ett Gott Nytt År önskas till er alla! Passar även på att ge ett nyårslöfte som jag tänker sträva för att uppnå under året.

- I år ska jag investera i mig själv och träning så att jag den 26:e september står i Alcudia efter avslutad Ironman och tänker. Skönt! Jag har verkligen presterat efter min förmåga och fått ut bra effekt av träningen. Förmodligen har jag gått i mål på en tid någonstans kring 10h 30minuter.

Nytt för i år är att jag köpt ett Friskis & Svettis kort och tänker bli en stadig gäst på bland annat Yoga-passen, dessutom kommer box-pass och cirkelfys besökas med ökad frekvens. ( I och för sig var det noll sådana pass under 2014). Som extra krydda med allroundträning hoppas jag Maarits B-fit pass kommer att fortsätta utmana onsdagskvällar under våren.

Jag kommer lägga mer tid och omsorg runt kosten. Rött kött minskas drastiskt till förmån för vegetariskt, kyckling och fisk. Här har jag redan tjuvstartat och mår riktigt bra av de ändrade vanorna. Regeln som gäller är: Max två portioner i veckan av något som går på klövar. Ska inte bli så svårt att följa och dessutom godare. Fixas lätt! Mattips hämtas bl.a från Fokuserad Energi.

Mer simträning blir viktigt under 2015. På Ironman Mallorca är målet att förbättra mig så att simmomentet ska vara avklarat på 1:15 minuter, innebär 15 minuters förbättring mot för IM Kalmar. Simteknikträning är receptet och bör göras 2-3 ggr. per vecka. Hmm.. Här behöver jag skärpa mig!

Gammal skåpmat som ska fortsätta under 2015 är fortsatt fokus på löpteknik. Med missat mål på Frankfurt Marathon står Stockholm marathon som nästa försök att springa under 3 timmar. Den här gången på betydligt tuffare bana. Ska prova Zalkais träningsprogram för sub 3-timmar för att nå målet. För att motivera mig själv har jag lagt in en kalenderbokning till mig själv med dagens träningspass som agenda. Inte lätt, men genomförbart. 

Hoppsan! det blev många löften till mig själv. Återigen önskas i alla fall ett Gott Nytt Träningsår och vi syns på nya spännande tävlingar under 2015.

Men innan träningsåret tar fart ska det gamla året firas ut. Dagen började med en lunch ute i det fria där Rensouvlas kokades ihop på en Murika. Galet gott tillsammans med skumpa och en nyårsöl.  Ha en skön kväll!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar